Brøndby skal i den kommende superligasæsons to første hjemmekampe lukke øverste afsnit på stemningstribunen Sydsiden. Det har Fodboldens Disciplinærinstans slået fast, oplyser Brøndby på sin hjemmeside.

Hvad skete der?

Urolighederne skete under den såkaldte Europa Playoff mod FC København den 21. maj. Her blev der blandt andet affyret pyroteknik fra Sydsidens øverste dæk.

Hvorfor lukkes tribuneafsnittet?

Lukningen skyldes en række regelbrud i forbindelse med kampen mod FC København. Derudover blev en kvinde i kørestol overfaldet.

Hvad siger Brøndby?

  • For så vidt angår overfaldet på en kvinde i kørestol, blev gerningsmanden politianmeldt af Brøndby IF. Han er siden blevet sigtet af politiet, skriver Brøndby på sin hjemmeside.

Brøndby møder henholdsvis Viborg FF og Sønderjyske i sine første hjemmekampe i den nye sæson. Brøndby er nummer 5 i Superligaen med 38 point, 11 sejre, 5 uafgjorte og 11 nederlag i 27 kampe. Den seneste kamp endte med et nederlag på 1-3 mod FC København den 21. maj 2026.

Hvad kommer næste?

Brøndby vil forsøge at komme til livs med sagen og sikre, at tilskuere kan føle sig trygge på stadion. Lukningen af tribuneafsnittet er et skridt i den retning.