Brondby IF er straffet af Fodboldens Disciplinærinstans efter pyroteknik og overfald under kampen mod FC København 21. maj. Klubben har fået tilskudeforbud på Sydsiden Øvre i sæsonens to første hjemmekampe i Superligaen. Samtidig idømmes klubben en bøde på 100.000 kroner. Årsagen er blandt andet affyring af pyroteknik i forbindelse med kampen samt overfaldet på en kvinde i kørestol. Brondby skriver, at gerningsmanden er politianmeldt og siden sigtet af politiet. Klubben har derudover uddelt en karantæne på livstid for den dybt chokerende og afstumpede handling. Brondby ser ligeledes med stor alvor på brugen af pyroteknik, der under kampen på uacceptabel vis udsatte fans på Sydsiden Nedre for både fare og skader. Fodboldens Disciplinærinstans har valgt at straffe Brondby IF efter en grundig undersøgelse af sagen. Brondby IF har allerede taget skridt til at forhindre lignende episoder i fremtiden. Klubben har arbejdet tæt sammen med myndighederne for at sikre, at tilskuere og spillere kan føle sig trygge under kampene. Brondby IF håber, at straffen vil have en afskrækkende effekt på fans, der overvejer at bruge pyroteknik eller begå voldelige handlinger under kampene.