Brondby har i den grad fundet melodien med Frederik Birk som dirigent på trænerbænken. Tre sejre ud af tre mulige i mesterskabsspillet er det blevet til. Fredag aften kunne det være blevet til fire, da den unge træners tropper udfordrede FC Nordsjællands målmand Andreas Hansen i sådan en grad, at der godt kunne vente en plads på rundens hold til den rutinerede mand mellem stængerne. Brøndby spillede sig nemlig flot til adskillige chancer med hurtigt og direkte angrebsspil. Men nettet blafrede ikke en eneste gang på Brøndby Stadion, da de to hold spillede 0-0 i fredagens Superliga-kamp. Det er den første nulløsling mellem de to hold siden 2012. Brøndby kunne med en sejr for alvor træde FC København og FC Midtjylland i hælene i toppen af Superligaen og melde sit kandidatur til guldet. I så fald ville de være blot fire point efter midtjyderne på førstepladsen og to point efter rivalerne på andenpladsen. De tre point var da også hurtigt på vej ind på kontoen efter 13 minutter, da unge Clement Bischoff viste stort overblik og spillede Mathias Kvistgaarden fri på kanten af det lille felt. Ingen havde set den aflevering komme. Den snød forsvaret og forbløffede flere Brøndby-spillere og tilhængere. Kvistgaarden trykkede af, men Andreas Hansen kom flot ud af målet og afværgede forsøget. Efter en halv time var den gal igen, da et indlæg havde retning mod Nicolai Vallys ved bagerste stolpe. Men Tobias Salquist kom i vejen og dirigerede akkurat bolden bolden forbi mål og udåndede et lettelsens suk. De to hold gik til pause med 0-0, og Brøndby fortsatte med at udfordre status quo i anden halvleg. Efter en times spil blev Mathias Kvistgaarden spillet helt fri i dybden og var alene med Andreas Hansen, der endnu engang reddede sit mandskab. Den unge Brøndby-angriber havde hele fire skud på mål i kampen. Men ingen af dem resulterede i et udslagsgivende mål. I det 67. minut var det Nicolai Vallys, der fik muligheden for at bryde dødvandet, da han trykkede af i feltet. Men endnu engang hev Andreas Hansen en lang arm frem og afværgede forsøget. I den anden ende var der mere stille omkring den debuterende Brøndby-målmand Gavin Beavers, der fik 90 minutter på banen i fraværet af karantæneramte Patrick Pentz og Thomas Mikkelsen, der var i skammekrogen efter tumulten i sidste uges derby mod FC København. Den unge amerikaner havde dog sikre hænder, hver gang der var optræk til problemer. Og så er man jo altid sikret et enkelt point. Det var lige præcis, hvad begge hold fik ud af opgøret. Det endte 0-0 på Brøndby Stadion, hvorfor der ikke er forskydninger i tabellen.