Brondby må undvære fans på Sydsiden øvre til de to første hjemmekampe i sæsonen mod Viborg og Sønderjyske. Det har Fodboldens Disciplinærinstans netop afgjort med en kendelse, hvor klubben bliver straffet for omfattende brug af pyroteknik i forbindelse med kampen mod FC København 21. maj. Brondby havde til kampen iværksat omfattende sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at forebygge anvendelsen af pyroteknik. Blandt andet var der indkaldt væsentligt flere kontrollører end det normalt er tilfældet, ligesom tribunerne blev gennemgået af pyrohund inden kampstart. Brondby ser med stor alvor på den omfattende brug af pyroteknik, som fandt sted i opgøret mod FC København. Under kampen blev fans på Sydsiden nedre udsat for både fare og skader. Det voldsomme overfald på den kvinde, der sad i kørestol, blev siden politianmeldt af Brondby IF. Siden er gerningsmanden blev sigtet og Brøndby har udstedt en karantæne på livstid. Brondby har i løbet af sæsonen fået en række straffe, hvor sanktionen har været lukket tilskuerafsnit. Efter uroligheder i en udekamp mod OB i oktober, blev hele Sydsiden lukket i hjemmekampen mod FC Nordsjælland i starten af november. Konsekvensen af straffen er nu, at Sydsiden øvre kommer til at stå tom 2. august mod Viborg og igen 17. august, når Sønderjyske er modstanderen på Brøndby Stadion. Brondby har modtaget en bøde på 100.000 kr. udover lukningen af Sydsiden øvre. Fodboldens Disciplinærinstans har ved sanktionsfastsættelsen særligt lagt vægt på, at der fra Brøndby IF’s tilskuerafsnit blev foretaget affyring af et betydeligt antal pyrotekniske artikler inden kampstart. Brondby må håbe på, at fansene kan holde sig til reglerne i fremtidige kampe, så klubben ikke får yderligere straffe.